Tuesday, January 1, 2013

1...2..3..Angkat!


Alhamdulillah.. Akhirnya hari yang ditakuti berjaya juga diharungi dengan jayanya! Dengan hanya 1..2..3.. Angkat! Everything setel. Bermula jam 8.00 pagi hingga ke malam. Baru rupa bilik kediaman kelihatan tersusun elok. Maaf tak selitkan gambar untuk keadaan bilik sebelum. Segan barang melampau! (^__^)

ruangan meja yang siap disusun. Simple je.;)
*stok Catalyst_Naturesville_Perfume Secret Scents tak lupa!


CikNa actually nak share apa yang CikNa dapat belajar sepanjang hari ni.. Hari angkut barang dari blok atas bukit ke blok bawah bukit sedunia!

Bila kita dalam kesusahan baru kita tahu sekuat mana kita. CikNa tak maksudkan kekuatan fizikal semata-mata tapi juga mental dan emosi terutamanya. Kenapa emosi? Ye la.. Kalau emosi tak kuat, tak mustahil akan berlaku rusuhan atau untuk lagi dekat dengan kita, mengamuk la sebab tak puas hati kan. Nak cakap pula soal keadilan memang tak sudah kan. Peraturan yang diciptakan manusia takkan sempurna seperti peraturan dari Allah s.w.t. Itulah hakikat kehidupan kita ni. CikNa bukan nak kata CikNa pandai sangat tapi kadang-kadang dalam kita merancang sesuatu kita perlu pandang ke hadapan dan cuba letakkan diri kita di tempat bakal pengikut peraturan tersebut. CikNa tak tuju kat siapa-siapa tapi untuk peringatan diri sendiri jugak. Yela, sekarang kita yang menerima dan merungut. Siapa tahu, esok lusa, kita yang buat orang merungut dan susah dengan tindakan kita. Nauzubillah.. Banyak pengajaran CikNa dapat sepanjang hari ni. Bohong la kalau CikNa tak naik angin jugak kan. CikNa pun manusia biasa yang kadang-kadang tak mampu terima kesusahan itu sebagai ujian. Cuma satu CikNa pegang, bila kita rasa, kita lah paling teruk hadapi kesukaran, lihat dibwah, masih ramai lagi yang lebih teruk mengalami kesusahan yang kita ada. Pesanan CikNa untuk semua ni taw! Suka? Boleh la amalkan. Sejahtera hidup dunia akhirat. Aminn..


Dan apa yang CikNa perasan jugak, bila kita susah juga kita boleh tahu mana satu kawan mana satu sahabat. Alhamdulillah, Allah hadiahkan CikNa sahabat yang selalu ada dalam susah senang. Dalam CikNa hadapi saat sukar untuk turun naik bukit tadi untuk angkut barang ke bilik baru, kawan-kawan CikNa sanggup tolong juga sama-sama untuk selesaikan semua kesengsaraan ini. A big thanks to Salmi, Farhah dan Aizuddin yang tak pernah henti angkut barang-barang berat kami. Lain kali boleh mintak tolong lagi ek? CikNa memang suka berkawan. Tak kisahlah orang tu macam mana pun tapi janganlah sampai tak tahu bezakan mana yang patut dan mana yang tak patut kan? Memang CikNa garang dan cepat marah tapi cepat sejuk jugak taw! So, bila CikNa marah tu, cepat pujuk! (ops, takmalu!).  Ni semua kenangan untuk CikNa nanti. Lagi dua tahun je nak bersama-sama hadapi susah senang angkut barang sendiri yang berkilo-kilo. Aneh! Barang apa la yang banyak sangat kan? Perempuan..inilah. Semua nak cukup lengkap. Tapi bagus apa kan? Tak payah pinjam-pinjam da. CikNa suka macam tu. Selain family, kawan-kawan la yang selalu ada dengan kita. Kalau kita tak berkawan baik, dengan siapa lagi kita nak berkongsi suka duka kan? Kadang-kadang ada benda yang parents tak tahu, tapi kawan-kawan kita tahu. Betul tak? 1..2..3.. Angkat tangan! (^___^)



1..2...3.. Angkat!


Ayat keramat ni lah yang berjaya bagi kekuatan untuk CikNa angkat semua barang hari ni. Sorry yer. Memang berkisar hal angkat barang la hari ni sebab kepenatan ni tak tahu nak story kat siapa. Nak talk to talk dengan pakcik tu pon sibuk. Takpelah. Ni kan Bicara Hati CikNa. So this is the place!

Buat korang yang ada terbaca post ni, ingat taw. Lain kali, kalau nak buat pape keputusan pun, fikir sedalamnya. Buat pakcik-pakcik yang dah ada anak, cuba bayangkan kesannya bila anak anda kena buat semua ni tanpa satu alasan kukuh. Pada pandangan CikNa sepanjang hari ni, parents kebanyakannya tak puas hati dan sangat kasihan tengok anak-anak mereka. CikNa pon kesian jugak tapi kat diri sendiri! Anyway, benda dah berlalu. CikNa di bilik baru dengan semangat baru di tahun baru! Oh yeaaahhh~~

Okeyla, CikNa penat dan ngantuk sangat-sangat dah. Esok nak shopping lak! Untung-untung dapat kasut baru. Love it! 





Pesanan penaja : Nikmati promosi hebat HUSNA Beauty Collection segera. InsyaAllah, sejumlah hasil keuntungan nanti, CikNa akan hantarkan ke tabung Gaza. Jom membeli sambil menderma. (^__^)


"Kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal tetapi ia datang dari semangat yang tidak pernah mengalah"



No comments:

Post a Comment

All Copyright@ Eksplorasi Hati (cik-na.blogspot.com)